Ajankohta 15.8.2024–31.7.2025
Opintojakson laajuus 1 op
Koulutuksen sisältö
- Mikä on markkinointitutkimus?
- Markkinointitutkimuksen määritelmä ja tavoitteet
- Markkinointitutkimuksen tyypit ja käyttötarkoitukset
- Miksi markkinointitutkimusta tehdään?
- Liiketoimintapäätösten tukena
- Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen
- Markkinointistrategian kehittäminen
- Miten markkinointitutkimusta tehdään?
- Tutkimusongelman määrittely
- Tutkimussuunnitelman laatiminen
- Aineistonkeruu ja analyysi
- Tutkimustulosten tulkinta ja raportointi
HUOM! Opintojakso on räätälöity yrittäjyyttä suunnitteleville tai yrittäjänä jo toimiville!
Tavoitteet
- Saat tiiviin ja käytännönläheisen johdannon markkinointitutkimuksen maailmaan.
- Perehdyt markkinointitutkimuksen peruskäsitteisiin, menetelmiin ja sovelluksiin.
- Ymmärrät, mitä markkinointitutkimus on, miksi sitä tehdään ja miten sitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä.
Lisätietoja
Ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen liittyvissä mahdollisissa kysymyksissä ota yhteyttä [email protected].