Markkinointitutkimus pähkinänkuoressa – Mitä? Miksi? Miten?

Ajankohta 15.8.2024–31.7.2025

Opintojakson laajuus 1 op

Koulutuksen sisältö

  • Mikä on markkinointitutkimus?
  • Markkinointitutkimuksen määritelmä ja tavoitteet
  • Markkinointitutkimuksen tyypit ja käyttötarkoitukset
  • Miksi markkinointitutkimusta tehdään?
  • Liiketoimintapäätösten tukena
  • Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen
  • Markkinointistrategian kehittäminen
  • Miten markkinointitutkimusta tehdään?
  • Tutkimusongelman määrittely
  • Tutkimussuunnitelman laatiminen
  • Aineistonkeruu ja analyysi
  • Tutkimustulosten tulkinta ja raportointi

HUOM! Opintojakso on räätälöity yrittäjyyttä suunnitteleville tai yrittäjänä jo toimiville!

Tavoitteet

  • Saat tiiviin ja käytännönläheisen johdannon markkinointitutkimuksen maailmaan.
  • Perehdyt markkinointitutkimuksen peruskäsitteisiin, menetelmiin ja sovelluksiin.
  • Ymmärrät, mitä markkinointitutkimus on, miksi sitä tehdään ja miten sitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä.

Lisätietoja

Ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen liittyvissä mahdollisissa kysymyksissä ota yhteyttä [email protected].