Kysely kirjaston viestinnästä ja maaliskuussa uudistuneen Karelia-Finnan käytettävyydestä oli avoinna 4.-30.4. ja linkki kyselyyn oli esillä Karelia-Finnassa, intrassa/Pakissa ja kirjaston huhtikuun uutiskirjeessä. Vastauksia saimme yhteensä 22, kiitos kaikille vastanneille! Yhteystietonsa jättäneiden kesken arvottiin 3 pientä tuotepalkintoa ja arvonnan voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti.
Kyselyn tulosten perusteella seuratuimpia kirjaston viestintäkanavia olivat kirjaston uutiskirje, Karelia-Finna, opiskelijoiden/henkilökunnan intra sekä Tuudo. Pääsääntöisesti näihin kanaviin oltiin tyytyväisiä, suurin osa vastaajista ei halua seurata kirjaston tiedottamista minkään muun kanavan kautta. Muutamia mainintoja uusiksi viestintäkanaviksi saivat infoTV ja sähköposti.
Uudistuneeseen Karelia-Finnaan oltiin tyytyväisiä. Karelia-Finnan ulkoasu koettiin selkeäksi 81,8% mielestä, Karelia-Finna helppokäyttöiseksi 77,3% mielestä ja etsityt aineistot löytyvät helposti 72,7% mielestä (täysin samaa mieltä tai jokseenkin samaa mieltä). Kirjaston ajankohtaiset asiat olivat selkeästi esillä 77,2% mielestä, aukioloajat taas olivat selkeästi esillä 81,8% mielestä. 63,6% oli sitä mieltä, että kirjaston ajankohtaiset asiat Karelia-Finnassa ovat kiinnostavia (täysin samaa mieltä tai jokseenkin samaa mieltä).
77% vastaajista oli sitä mieltä, että kirjasto tiedottaa riittävästi tiedonhankinnan opetuksesta/ohjauksesta ja avoimissa palautteissa hyvästä tiedonhankinnan ohjauksesta kiitettiin erikseen. Kirjaston tiloista esiin nostettiin esimerkiksi hiljaisen työn tila ja onkin ollut mukava huomata, että tänä keväänä tilaa on käytetty ahkerasti. Avoimissa vastauksissa esille nostettiin myös se, että parempi opintojen alkuvaiheen info ja opastus kirjastosta olisi tarpeen. Kaikille uusille opiskelijoille järjestetään heti lukuvuoden alussa kirjastoinfo ja olemme muutaman viime vuoden aikana panostaneet siihen, että kirjaston tarjoamaa opetusta ja ohjausta olisi saatavilla tasaisesti kaikille ryhmille opintojen eri vaiheissa.
Kehitämme kirjaston palveluja ja viestintää jatkuvasti ja otamme palautetta mielellämme vastaan myös kyselyjen ulkopuolella. Kiitos vielä kaikille kyselyyn vastanneille.